Духовни развој једног дечака

….  До осме године мој карактер је био слаб и колебљив. – Овако је причао Никола Тесла једном новинару о своме детињству. – Нисам имао ни снаге ни храбрости да нешто чврсто одлучим. Моји су ме осјећаји запљускивали у валовима и непрестано титрли између осеке и плиме. Изгарао сам од жеље, а оне су се умножавале попут хидриних глава. Тиштале су ме мучне мисли о животу и смрти и вјерски страх. Заводило ме празноверје и живио сам у непрестаном страху од злодуха, авети, немани и осталих наднаравних, сабласних чудовишта. А тада се наједном мој цијели живот невјеројатно измијенио.  

Једном згодом дошао ми је у руке роман Син Абе, српски пријевод добро познатог писца Јосике. То је дјело на неки начин пробудило моју успавану снагу воље и ја сам почео вјежбати самосавладавање. У почетку се моја одлука топила као травањски снијег, али убрзо сам савладао своју слабост и осјетио ужитак као никада прије – чинио сам оно што сам хтио. Како је вријеме пролазило, та снажна духовна вјежба постала је моја друга природа. У почетку морао сам потискивати моје жеље и тако су се поступно жеља и воља поистовјетиле. Након неколико година те дисциплине потпуно сам овладао собом тако да сам се мога играти страстима које би иначе уништиле и најснажнијег човјека – казивао је Никола Тесла о свом духовном развоју у детињству. ….

Из књиге: Српски великани науке, Милутин Тасић, Bookland – Београд, 2002. г. 

Пронађи књигу у школској библиотеци.

1 коментар (+додајте свој?)

  1. Radosav
    May 05, 2015 @ 09:20:40

    Kako mogu naci nodel traktora za 6. razred bio je pre na ovoj stranici

    Одговор

Оставите одговор

